Eerste weken - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Marion Vugt - WaarBenJij.nu Eerste weken - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Marion Vugt - WaarBenJij.nu

Eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Januari 2016 | Spanje, Murcia

Pppfff, waar moet ik beginnen? Ik ben nu 3,5 week in Spanje en er is zóveel gebeurd! Ik zal jullie niet vermoeien met al die verhalen, want ik kan er uuuren over praten, maar als je zin hebt, volgt hier toch een (korte) samenvatting:

De eerste 2,5 week heb ik doorgebracht in een hostel in het centrum van Murcia. Het uitzicht vanuit de kamer was heel gezellig. Ze hebben hier de eerste week van januari ook nog "kerst"vakantie, vanwege het feest van de 3 koningen, dus de hele stad was nog in feeststemming. Heel gezellig, maar het nadeel was, dat ik dus nog niet op zoek kon naar een kamer. Gelukkig was het weer heel prettig, dus heb ik op m'n gemakje de stad verkend. De tweede dag deed ik dit met de fiets, wat voor een Nederlands meisje best eng is, zo tussen de auto's met 4-baanse rotondes. Verder moest ik wat leren voor een taaltoets die mijn Spaanse niveau zou testen.
Het leuke aan zo'n hostel (ik zal maar niet over de nadelen praten) is dat je veel mensen ontmoet uit alle hoeken van de wereld. Dat was heel gezellig en na iets meer dan een week kwam ik erachter dat vooral Amerikanen hier graag komen. Na de taaltoets begon namelijk mijn taalcursus en van mijn 13 klasgenoten kwamen er 9 uit de VS, 3 uit Frankrijk en een Belgische. De taalcursus was enorm leerzaam in allerlei opzichten. Onze culturen kwamen ook langs namelijk en je leert natuurlijk weer allemaal nieuwe mensen kennen.
Ook op administratief gebied is alles goed gegaan. Na ruim 2 weken vond ik mijn appartement: een grote kamer en gedeelde voorzieningen. Toen ik introk, woonden er 3 jongens, maar in de loop van januari vertrekken ze allemaal, dus het is nog een beetje spannend wat dat gaat worden. Als het goed is ben ik nu ook ingeschreven voor mijn vakken. Dat was een waar gevecht, want eigenlijk mocht ik ze niet volgen van de universiteit, maar ze hebben bevestigd wat ik natuurlijk allang wist: ik ben een uitzondering!

Na 2 weken taalcursus gevolgd te hebben, heb ik nu ruim een week vrij voordat de lessen beginnen. Ik besloot dus om mijn eerste reis te maken. Geïnspireerd door klasgenoten, kwam ik in Valencia uit, waar ik de zaterdag met hen doorbracht en daar ruim 4 dagen bleef. Opnieuw veel gezien en gelopen en erg genoten van dit mooie land.
Kortom: ik heb het enorm naar mijn zin hier. Ik had niet verwacht dat het me zó goed zou vergaan dit begin. Tuurlijk mis ik wel wat dingetjes uit Nederland, maar het weegt niet op tegen wat ik hier nu heb!
Natuurlijk ben ik ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat (en naar de temperatuurverschillen enzo ;)), dus laat me gerust weten!

  • 27 Januari 2016 - 23:56

    Corry:

    Leuk geschreven!

  • 28 Januari 2016 - 11:55

    Meindert :

    Veel plezier daar! Stoer hoor zo je eigen weg zoeken!

Tags: Murcia, Valencia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 26 Feb. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 6320

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Studeren in Murcia

05 Februari 2013 - 30 November -0001

Au Pair in Spanje!

Landen bezocht: